סמודי של תות שדה ובננה

תותים להקפיא לפני שנגמרת העונה:

אני מאוד אוהבת תותים גם בגלל הערכים התזונתיים שלהם (ויטמין C  ואשלגן בשפע ), התות גם עשיר בפקטין כך שהוא יכול להוות תזונה פונקציונאלית עבור מחלות אנטי דלקתיות ובפרט בעיות מעי   בעיה עם תות השדה בישראל היא שהעונה שלו מאוד קצרה, בשליש הראשון של העונה המחיר מאוד יקר ובשליש האחרון של העונה הטריות של הפרי כבר הופכת לאתגר. אז לוודא שאני נהנית מתות שדה לאורך השנה, אני תמיד מקפיאה קצת בחורף שהיה לי גם לקיץ.

זו גם הזדמנות טובה לשתף אתכם במחקר שנערך במכון לחקר הסרטן של אוניברסיטת אוהיו,  ארה"ב שבדק לראשונה את השפעתם של תותים ומוצריהם במניעה של היווצרות תהליכים מסרטנים בכלל ובמחלות מעי דלקתיות בפרט. משך זמן רב מעריכים חוקרים שמזונות מלאים  WHOLE FOODS)) עם פיטו-כמיקאלים ביואקטיביים יכולים לסייע בדיכוי תהליכי סרטון.

המחקר הזה שפורסם במרץ 2015, בדק והניח את היסודות לבחינת יעילותם של תותים במניעה של סרטן המעי. המחקר שנערך על עכברים מצא שתותים תוקפים תהליכים מעודדי דלקתיות הקשורים בהיווצרות גידולים ובכך עשויים להימצא כאמצעי יעלי למניעת גידולים כאלה בעתיד.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4377876/

 

סמודי של תות שדה ובננה (2 כוסות)

אפשר להחליף את התותים בפירות יער קפואים שניתן למצוא היום בכל מרכול באיזור הירקות המוקפאים.

מצרכים:

כוס תותים קפואים

בננה אחת קפואה

כמה עלי נענע – לא חובה

להכניס לבלנדר עם חצי כוס של מים (אפשר להקפיא ואז נהיה סורבה טעים).

מעולה בעיקר בימי השרב המבלבלים בעונות המעבר.