שקשוקה ירוקה

שקשוקה ירוקה

התרד מלא במינרלים כמו סידן, ברזל, אשלגן, אבץ ועוד. גם ווטמינים לא חסרים – בעיקר ויטמין A. מבחינתי זה מאכל מפנק ובריא לארוחה של שבת בבוקר. אפשר לגוון עם דלעת / קישואים למי שאוהב ולא חייבים לחם. אפשר לאכול עם אורז לבן וזה יוצא מוצלח מאוד.

 

חצי בצל סגול חתוך לפרוסות דקות

2 – 5 שיני שום קצוצות לפי הטעם

תרד מכל סוג שהוא (העלים בלבד)

קישואים -2 שני קישואים

פטריות – מה שאוהבים (רק לא מקופסא חלילה)

טופו קדיתא – חתיכה של 100 גרם חתוכה לקוביות 1*1 ס"מ

חומוס גרגירים אם אין בעיה של גזים – 2 כפות

תבלינים – חצי כפית כמון, חצי כפית כורכום,  מלח ופלפל לפי הטעם

מעט לימון.

שמן זית כף

 

אופן ההכנה – מקפיצים את הבצל והשום עד להזהבה, מוסיפים את הקישואים הטופו, והפטריות עד הקישואים מתחילים להתרכך והפטריות מגירות נוזלים. מוסיפים את התבלינים. כשהקישואים קראנצ'יים, מוסיפים את התרד מלמעלה ומערבבים עד שהתרד מצטמצם. סוחטים מעט מיץ לימון ומתקנים טיבול במלח ופלפל. ומגישים חם.

אפשר להגיש גם עם טחינה לימונית (טחינה שבמקום מים מוסיפים לימון).

למי שלא בא טעמים מזרחיים, אפשר במקום הכמון והכורכום לגרר מעט אגוז מוסקט לפני ההגשה.