מעי רגיז – הרגלי חיים

שינוי הרגלי חיים

טיפול תרופתי לבד כמו גם תזונה לבד, לרוב לא יביאו לשיפור המיוחל. מטופלים שלי שהשיגו הקלה ניכרת וארוכת טווח בתסימיני המחלה הצליחו באמצעות השילוב שאני מבצעת בין הדיסציפלינות השונות והכולל שינוי תזונתי, טיפול בצמחים, ושינוי בהרגלי החיים לרבות הרגלי אכילה, פעילות גופנית וניהול סטרס.

 

הרגלי אכילה

  • יש לאכול ארוחות קטנות במרווחי זמן קצרים – כל 3 – 4 שעות.
  • יש לאכול בנחת וללעוס היטב – תהליך העיכול מתחיל בפה, מבחינה מכאנית וכימית.
  • יש לאכול מזון חי עם אינזימי עיכול לפני הארוחה (סלט קטן מירקות חיים).
  • יש להפריד בין שתייה לאכילה.
  • להוציא מזון מעובד מהתפריט באופן גורף
  • להפחית קפה /תה ולהרחיק משקאות תוססים
  • להימנע ממזון מטובל, מטוגן, חריף.

 

ניהול סטרס

מחלות כרוניות מקושרות לדכדוך – דיכאון/חרדות/עייפות, הפרעות שינה. מצבים נפשיים אילו והתמודדות עם לחצים נפשיים, משפיעים על תפקוד המעי לעיתים בעודף תנועתיות – שלשולים או חוסר תנועתיות המובילה לעצירות.

שילוב בין טכניקות יעילות להרגעת הנפש וניהול מתחים הכרחי להצלחת הטיפול. יחד עם מטופלי אני מתאימה את השיטה שמדברת אל כל אחד ממגוון אפשרויות רחב כמו: מדיטציות, נשימות, דמיון מודרך, יוגה תרפיה, הליכה בשמש, ארומתרפיה, פרחי באך, אמבטיות חמימות… ועוד.

 

פעילות גופנית

חשוב להקפיד על פעילות גופנית שוטפת. הדבר מסייע ליצירת תנועתיות של המעי ושחרור של גזים כלואים וגם בשחרור הורמונים מועילים כמו אנדורפינים המסייעים בשיכוך כאב ושיפור מצב הרוח ותירוקסין המסייע בוויסות תהליכי האגירה והשחרור של האנרגיה בגוף. דרך שיחת התשאול אני מבינה את העדפות המטופל ויכולותיו בשלב זה, ויחד בונה תכנית שתבטיח תנועתיות מספקת שתתמוך בטיפול.