קוליטיס-ניהול סטרס

קוליטיס-פעילות להפחתת סטרס

פעילות גופנית :

פעילות גופנית על בסיס קבוע חשובה ביותר גם למי שאינו חולה בקוליטיס, השאלה איזו פעילות גופנית מתאימה במחלה? אין תשובה חד משמעית, זה משתנה לפי גיל/מין/מצב הדלקתיות/מוכנות להתמדה ועוד, ואולם כלל האצבע הוא תזוזה ותנועה.

יש אנשים שיעדיפו פעילות במים, לעומתם יש כאלו שיעדיפו יוגה, פילטיס ואחרים ירצו ללכת ולרקוד. גם את הפעילות הגופנית יש צורך להתאים בהתאם למצב הפיזי בהתאם לסימפטומים ולמצב המחלה ואין תשובה נכונה וטובה לכולם. יחד עם מטופלי אנו בונים את תכנית הפעילות המתאימה לשלבי הטיפול ולאורח החיים המועדף עליהם.

הפחתת הסטרס

החיים המודרניים מלאים בסטרס, נמצא קשר ישיר בין סטרס ברמה גבוהה לקוליטיס. פעילות גופנית מסייעת בהפחתת סטרס, משפרת את איכות החיים לכולם ובפרט למי שסובל ממעי דלקתי.

ישנה חשיבות רבה בשילוב של פעילות מפחיתת מתח כחלק אינטגרלי של הטיפול והיא יכולה להיות במגוון רחב של מישורים כגון : פעילות גופנית מותאמת, מינדפולנס, ריקוד קריאה, שירה, רפלקסולוגיה, מדיטציה, דיקור, האזנה למוסיקה או כל דבר אחר שאתם מרגישים שמסייע לכם בהפחתת המתח והלחץ .

לעיתים נדרשת גם תמיכה נפשית להתמודדות עם הקושי בתהליך הריפוי, כל אחד לפי העדפותיו החל בפסיכולוג, מטפל NLP, פסיכותרפיה או כל מי שיוכל להקשיב באמפטיות להכיל את הרגעים הקשים ולסייע בתהליך.