קרוהן-הפחתת סטרס

קרוהן – הרגלים מפחיתי סטרס

פעילות גופנית :

מאוד קשה לעשות פעילות גופנית כשיש התלקחות בקרוהן, יחד עם זאת חשוב להניע את הגוף בכל הזדמנות ככל הניתן ובמידתיות. בתקופה של רמסיה צריך לשאוף לעלות את מסת השריר ולחזור לפעילות גופנית יותר מאומצת.

יש אנשים שיעדיפו פעילות במים, לעומתם יש כאלו שיעדיפו יוגה, פילטיס ואחרים יעדיפו פעילות אירובית או חיזוק באוויר הפתוח. גם את הפעילות הגופנית יש צורך להתאים למצב הפיזי בהתאם לסימפטומים ולמצב המחלה. יחד עם מטופלי אנו בונים את תכנית הפעילות המתאימה לשלבי הטיפול ולאורח החיים המועדף עליהם.


הפחתת סטרס

בחיים המודרניים כולנו בסטרס. לא כל רמות הסטרס מזיקות, ואולם ידוע שעודף מתח בלתי מטופל עלול להזיק ולהחמיר מחלות מעי דלקתיות קיימות. צריך לבחור את הדרך הנכונה לכל אחד ואחת. קיימות שיטות רבות להפגת מתחים כגון מדיטציה, יוגה, מיינדפולנס, דמיון מודרך, שמיעה של מוזיקה, טיפולים במים, וריקוד. אפילו ניקיון הבית יכול לעזור בוויסות הסטרס. כל אחד לפי בחירתו.

אישית, אני ממליצה על נשימות. טכניקה פשוטה ליישום של נשימות עמוקות (להכניס אויר בספירה של 6 ולהוציא בנשיפה של 8). כל זמן שאנו נושמים עצמאית, אפשר לבצע את טכניקה זו בכל מקום ובכל רגע, כמה פעמים ביום ובלי תלות בכלום.