קוליטיס – צמחי מרפא

מעי רגיז- צמחי מרפא

לשעת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות – שלחו לי פרטים

צמחי מרפא ותוספי תזונה

לצמחי המרפא תפקיד חשוב בשמירה על תפקוד נכון של מערכת העיכול, מניעת התפשטות הדלקת וריפוי של הכיבים הנוצרים כתוצאה מן המחלה. לעיתים נדרשים תוספי תזונה על מנת למלא חסרים כמו,B12 , אומגה 3 ועוד.

הטיפול בצמחי מרפא הינו אישי ומותאם למטופל בהתאם למצבו באותה תקופה. לדוגמא בחורה בת 30 שרוצה להיכנס להריון עם חרדות לא תקבל אותה פורמולה כמו אישה בגיל 55 שסובלת מבעיות שינה, גלי חום ודכדוך.  בנוסף, אסטרטגית הטיפול שונה בין שלב כרוני של הפוגה ולשלב אקוטי של התלקחות.

להלן דוגמא לצמחים לפי אסטרטגית טיפול כללית:

כטיפול בסיס ומסורתי להקלה של התסמינים נקפיד על שתיה מרובה של חליטות תה צמחים כמו קמומיל (Matricaria recutita) או מנתה(Mentha piperita).

בשלב הכרוני אסטרטגית הטיפול המועדף  תהיה שימוש בצמחי מרפא אדפטוגניים הפועלים  על שורש הבעיה דרך מספר מערכות במקביל (מערכת החיסון, העצבים והמערכת האנדוקרינית) –כגון : Astragalus membranaceus או פטריית ריישי Ganoderma lucidum או Glycyrrhiza glabra,  או Withania Somnifera Radix, במטרה לחזק ולאזן את התגובה החיסונית העודפת, והרגעת מערכת העצבים. בנוסף יתכן שימוש בצמחי מרפא להקלה על סימפומים כמו:Curcuma longa, Filipendula ulmaria וצמחי מרפא משפרי עיכול וספיגה כמו Zingiber officinale.

לעומת זאת בשלב האקוטי אשלב יותר צמחי מרפא להקל על הסימפטומים כמו נוגדי דלקת:  כורכום Curcuma longa, Boswellia spp . במידה ויש דימומים יתכן ואשלב צמחים מצמתים מייבשים כמו Coptis chinensis, Agrimonia eupatoria או  Capsella bursa,  אשר יסייעו בצמצום ההפרשות הנוזליות ממערכת העיכול ושילוב  צמחים משככי כאב כמו : ,Corydalis Yanhusou  Paeonia lactiflora.

כאמור לכל מטופל אני בוחרת את אסטרטגיות הצמחים המתאימה לו ספציפית תוך שימת לב מיוחדת לטיפול התרופתי אותו נוטל המטופל ולמניעת קונטרה–אינדיקציות בין חומרים פעילים. אופן נטילת צמחי המרפא מגוון ויכול שיינתן, בהתאם למצב ולהעדפות המטופל, בקפסולות, בטינקטורות ו/או במרתחים וחליטות.

 

 

תוספי תזונה

לשיטתי, מלבד כשקיימים חסרים משמעותיים שיש צורך נקודתי מיידי להשלימם, ככלל תזונה טבעית מגוונת ומותאמת מספקת את צרכי הגוף בצורה מיטבית, גם בנוכחות בעיות ספיגה בשל המחלה. אם ישנן בעיות אקוטיות נשקול לעשות שימוש בתוספי תזונה על פי הצורך להשלמת החסרים בצורה מהירה, ולזמן מוגבל.

דילוג לתוכן